|
Szkicowanie wykresu funkcji wielomianowej
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1931 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Lekcja dotycząca szkicowania wykresu funkcji wielomianowej stopnia trzeciego przeprowadzona w klasie II szkoły średniej
CELE: - ogólny - kształtowanie aktywności intelektualnej i twórczej
- poznawcze - uczeń szkicuje wykres funkcji stopnia trzeciego - określa liczbę pierwiastków równania stopnia trzeciego w zależności od wartości parametru
- kształcące - uczeń umiejętnie stosuje twierdzenie Be’zout - argumentuje i uzasadnia swoje stanowisko - rozumie i stosuje język matematyczny - dostrzega i próbuje rozwiązać problem
- emocjonalne - uczeń ocenia własne umiejętności - uświadamia sobie swoje mocne jak i słabe strony
METODY: metoda problemowa
POMOCE DYDAKTYCZNE: przygotowane zestawy ćwiczeń
CZAS LEKCJI: 90 minut STRUKTURA LEKCJI
1. Sprawy organizacyjne – powitanie, sprawdzenie obecności, zapisanie tematu lekcji
Etapy lekcji
|
Przebieg lekcji
|
Czynności nauczyciela
|
ZAANGAŻOWANIE |
Zadaniem uczniów jest zbadanie przebiegu zmienności funkcji i narysowanie wykresu danej funkcji.
|
Każdy zespół otrzymał zadanie - zbadać funkcję.
|
BADANIE I PRZEKSZTAŁCANIE
|
Podział klasy na zespoły Wybór lidera zespołu Podział ról
|
Nauczyciel obserwuje i słucha
|
PREZENTACJA
|
Przedstawiciel grupy zapisuje na tablicy problem, którego grupa nie potrafi rozwiązać. Przedstawiciel innej grupy (w której dany problem jest rozwiązany) prezentuje rozwiązanie na tablicy - uzasadnia wybór metody Pozostali uczniowie poszukują innej, lepszej metody
|
Bacznie obserwuje Koryguje w razie takiej potrzeby. Inspiruje do szukania optymalnej metody
|
REFLEKSJA |
Dyskusja na temat czynników sprzyjających przy twórczym rozwiązywaniu problemów Dyskusja na temat przyczyn niepowodzeń
|
Ewentualna korekta i przybliżenie problemu.
|
Zadania problemowe:
- Zbadać funkcję f(x) = -x3 + 3x + 2 oraz sporządzić jej wykres.
- Określić liczbę pierwiastków równania f(x) = m w zależności od parametru m.
|
Określenie liczby pierwiastków równania -x3 + 3x + 2 = m to jest podanie w ilu miejscach prosta
y = m przecina wykres funkcji y = f(x).
Odp.: Jeśli parametr m < 0 to równanie ma jeden pierwiastek m = 0 to równanie ma dwa pierwiastki 0 < m < 4 to równanie ma trzy pierwiastki m = 4 to równanie ma dwa pierwiastki m > 4 to równanie ma jeden pierwiastek
mgr Jolanta Krzyżek |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|